سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

کارشناسان حفاظت از محیط‌زیست‌ در گزارش جدیدی هشدار دادند که پس از سال‌ها مقابله با کاهش وسعت جنگل‌های آمازون، پدیده جنگل‌زدایی در برزیل مجددا رشد خیره‌کننده‌ای یافته است.

جنگل آمازون


فعالان محیط‌زیست علت تشدید پدیده جنگل‌زدایی در آمازون را حاصل عدم‌سختگیری‌های لازم در قوانین حفاظت از محیط‌زیست برزیل عنوان می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، مقامات برزیل به افزایش 28درصدی پدیده جنگل‌زدایی در جنگل‌های آمازون که اهمیت اکولوژیستی بسیاری دارند در حد فاصل ماه‌های اوت سال 2012 تا ژوئیه 2013 میلادی اعتراف کردند.

این افزایش ناشی از تغییرات در قانون حفظ جنگل‌ها و مراتع برزیل بوده است. مسئولان این کشور که برای تشخیص میزان جنگل‌زدایی از تصاویر ماهواره‌ای استفاده می‌کنند با تصاویر تکان‌دهنده‌ای از کاهش وسیع پوشش جنگلی روبه‌رو شده‌اند.آمارهای اولیه حاکی از 584هزار و 42هکتار فرسایش جنگل‌ها در مقایسه با 12‌ماه گذشته است که این رقم 457هزار و 132هکتار برآورد شده بود.

وجود حجم بالایی از گازهای گلخانه‌ای در برزیل مرتبط با رشد پدیده جنگل‌زدایی در آمازون است. این ارقام تلاش‌های برزیل از سال2009 میلادی برای کاهش روند جنگل‌زدایی در آمازون به میزان 80درصد تا سال2020 میلادی را زیر سؤال می‌برد چرا که طی تنها یک سال میزان جنگل‌زدایی در برزیل به 28درصد رسیده است.

کد خبر 239229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز